Pomysły na klimatyczne zdjęcia w świątecznym klimacie


Święta coraz bliżej,za oknem pierwszy śnieg,a w pokoju pojawiają się pierwsze świąteczne dekoracje- to idealny czas,aby pomyśleć o tym w jaki sposób chcielibyśmy zatrzymać w kadrach ten wyjątkowy czas.Świąteczne klimaty na zdjęciach to zdecydowanie moja bajka! Bez wątpienia największą przyjemność sprawia mi tworzenie kompozycji z licznymi elementami dekoracyjnymi,które udało mi się nagromadzić przez lata i których wciąż przybywa. W tym roku pierwsze świąteczne kadry poczyniłam już pod koniec listopada,a teraz będąc na półmetku adwentu mam już zapełnionych po brzegi kilka folderów,zatem jedno jest pewne- w grudniu nie będziecie się ze mną nudzić :) 
Pochłonięta tworzeniem kolejnych kompozycji,przypomniałam sobie podobny wpis w jesiennym wydaniu na blogu Ady i pomyślałam,że fajnie byłoby się podzielić kilkoma pomysłami z tymi z Was,którzy jeszcze nie czują magii świątecznego okresu lub  nie bardzo mają pomysł na to jak kreatywnie fotograficznie spędzić ten zimowy czas i zainspirować te osoby do działania.
***
W bieli 

Biel to bezsprzecznie jeden z tych kolorów,które w pierwszej kolejności kojarzą nam się z zimą i świętami.W końcu przecież każdy z nas liczy na święta pełne śniegu :) Ale śnieg to nie wszystko,u mnie biel króluje głównie w postaci delikatnych bombek i detali zdobiących pokój,które z radością wykorzystuję do minimalistycznych,klimatycznych ujęć m.in typu flatlay-zazwyczaj z niezastąpionymi delikatnymi światełkami w tle.



Zdjęcia pupila

Większość z nas ma czworonożnych przyjaciół,z którymi święta zawsze przebiegają w ciekawej atmosferze.Chyba nie muszę przywoływać historii o znikających z talerza rybach,poobgryzanych piernikach czy chociażby ,,rozbieraniu'' choinki w 3 sekundy z światełek :P Ale gdyby przymknąć oko na te psoty i spojrzeć na to z innej strony,to okaże się,że są to całkiem zabawne momenty,które można fajnie przekształcić w kilka zabawnych zdjęć. Jestem pewna,że przez wiele lat robiłyby furorę na rodzinnych spotkaniach :)
 Moja Panda podchodzi do tematyki świąt ze stoickim spokojem i nie pała chęcią mordu dla wszelkich ozdób i światełek,dlatego mogłam sobie pozwolić na małą pozowaną sesję.Więc jeśli Wy również macie w domu równie opanowanego czworonożnego modela,to jak najbardziej polecam tą opcję. Lecz mimo wszystko uzbrójcie się wcześniej w cierpliwość i smakołyki na przekupstwo :P

Cała seria tutaj.

Przez szybę

Zdjęcia przez szybę zawsze sprawiały mi wielką frajdę,uwielbiam łapać wszelkie odbicia i flary pochodzące zarówno z zewnątrz jak i ze środka pomieszczenia-takie rozwiązania testowałam niejednokrotnie na kawiarnianych sesjach czy przy fotografowaniu kwiatów,lecz ostatnio przekonałam się o tym,ja pięknie można wykorzystać ten sposób do uwiecznienia uroków zimy.Teraz z niecierpliwością czekam na choinki,które z pewnością ubogacą ogromem światełek tego typu zdjęcia.



Sesja pary

Sesja pary,narzeczeńska,a może rodzinna? Bez dwóch zdań to wspaniała pamiątka na lata. Choć można ją wykonać o każdej porze roku,tak zimą śnieżna sceneria,zimne ognie i szczere emocje pozwolą stworzyć klimat nie do podrobienia :)


Całą sesję znajdziecie tutaj.

Rustykalnie

Surowe drewno,świerkowe gałązki,szyszki,wiklinowy koszyk to tylko kilka rzeczy,które idealnie nadadzą się do takich zdjęć. Do kadrów w stylu rustykalnym przydadzą Ci się także wszelkie dodatki w odcieniach brązu,ciemnej zieleni oraz głębokiej czerwieni,a żeby całość nie była zbyt ciemna i smutna fajnie jest przełamać kolorystykę jednym jaśniejszym elementem,na którym skupi się nasza uwaga-ja postawiłam na białego renifera oraz kilka małych białych bombek.Dodatkowo całość uzupełniły światełka w ciepłym odcieniu,tworząc prawdziwie świąteczny nastrój.





Detale i codzienność

Myślałeś/-aś kiedyś o zatrzymaniu świąt w zdjęciach w formie reportażu? Choć to na pewno nie łatwe zadanie,zwłaszcza kiedy mamy mnóstwo rzeczy do zrobienia,a obok krząta się kilka innych osób,tak ja proponuję by podejść do sprawy trochę inaczej i skupić swój wzrok jedynie na najważniejszych momentach (pieczenie pierników,ubieranie choinki,wigilia,otwieranie prezentów itp.) lub detalach,które na co dzień sprawiają,że święta stają się dla nas miłym,przyjemnym czasem. Pomyślcie jak pięknie wyglądały album lub fotoksiążka ze zbiorem takich zdjęć :)


-> Podsumowanie: Grudzień 2016

O zmroku

Wielu z nas-fotografów narzeka na wcześnie zapadający zimą zmrok,który często skutecznie uniemożliwia nam realizowanie swoich fotograficznych planów.Jednak nawet po zmroku można dać wyraz swojej kreatywności,wystarczy odrobina światła w postaci światełek,świeczek bądź lampionu na oknie i wyobraźnia,która pozwoli stworzyć prawdziwe cuda. :)



Długi czas naświetlania

Jeśli o kreatywności mowa... też macie czasami w święta tak,że kiedy brzuchy już napełnione,rodzina ugoszczona,kolędy wysłuchane pojawia się myśl ,,zrobiłbym/zrobiłabym jakieś fajne świąteczne zdjęcie,ale nie wiem jakie''? Mam i na to rozwiązanie! Jakiekolwiek światełka,czy to choinka czy świecąca gwiazda i długi czas naświetlania w trakcie którego poruszycie aparatem, zapewnią wam długie minuty dobrej zabawy,a efekty być może przejdą nawet wasze oczekiwania.
(Najlepsze efekty uzyskacie trzymając aparat w ręku,nie na statywie, ''rysując'' nim dowolny kształt)

czas naświetlania: 25s

1 zdjęcie: f/1.6, 1/100, ISO 200
2,3,4 zdjecie: f/3.2, 4s ,ISO 100 

20 komentarzy:

  1. Malowanie światłem już robiłam, zdjęcia pupila też :) Co prawda jedna z moich kotek zdecydowanie nie była zbyt zainteresowana, ale coś tam popstrykałam i pewnie wrzucę na bloga w tym tygodniu :) Ostatnio mam bokehove-love i najchętniej na wszystkich zdjęciach wcisnęłabym lampki xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,że też testujesz różne rozwiązania i czekam na efekty kociej sesji :) Bokeh to też świetny pomysł do świątecznych zdjęć,zwłaszcza ten w różnych zwariowanych kształtach,aż zaczynam żałować,że nie poświęciłam mu trochę uwagi w powyższym wpisie. Nie mniej jednak w tym światłek z pewnością i u mnie nie zabraknie na świątecznych ujęciach. :)

      Usuń
  2. Cudowne zdjęcia, pełne magii!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się twoje zdjęcia, te w bieli ze światełkami w tle jak i twojego kotka są przecudowne! Zainspirowałaś mnie ;) Grudzień to wspaniały czas do fotografowania....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło to czytać! Zgadzam się w 100%,że grudzień sprzyja fotografowaniu (szczególnie w domu) jak mało który miesiąc ;)

      Usuń
  4. Te białe są bardzo w moim typie, na pewno staną się inspiracją <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,bardzo się cieszę! Widzę,że ujęcia w bieli cieszą się największym powodzeniem :)

      Usuń
  5. Też się bawiłam tak rok temu w "malowanie" długim czasem naświetlania - efekty wyszły nieco inne, bo stałam bliżej, smugi są grubsze, a całość bardziej niebieska. Na pewno w tym roku też spróbuję świątecznych zdjęć, może wezmę przykład z Ciebie i zatrudnię Kicię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kicia w roli modela to zawsze dobry pomysł-one zawsze wyglądają dobrze (no chyba,że trafimy na dzień focha to wtedy możemy mieć z tym mały problem) :D Co do malowania światłem to jest tu tak wiele rzeczy,które mogą mieć wpływ na efekt końcowy,że długo by wymieniać,dlatego też efekty nigdy nie będą identyczne,ale zawsze warto próbować i kombinować :)

      Usuń
  6. Wszystkie Twoje propozycje są cudowne :) choć najbardziej przypadła mi do gustu biel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo,że tak Ci się spodobały :)

      Usuń
  7. uwielbiam Twoje zdjęcia <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Rustykalne śliczne, zawsze byłam przekonana do zdjęć w bieli jeśli idzie o okres świąteczny, w tym roku trochę przyciemnię klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dla odmiany mam w planach więcej bieli i ciepłych kolorów,bo zwykle w zdjęciach świątecznych stawiam na różne ciemne odcienie dodatków,ale sama nie wiem jak długo wytrwam w tym postanowieniu,bo za bardzo ciągnie mnie właśnie w takie rustykalne motywy :) Nie mniej jednak,życzę,aby i Tobie udało się stworzyć coś fajnego.:)

      Usuń
  9. Cudowne! Właśnie wczoraj szukałam inspiracji na świąteczne zdjęcia, twoje są cudowne! Zaraz będę testowała twoje propoyzcje!

    https://atenagrygiel-fotografia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Czytanie takich komentarzy sprawia mi niesamowitą radość,dobrze jest wiedzieć,że komuś przyda się moja praca a wysiłek nie poszedł na marne :)

      Usuń
  10. I coś Ty zrobiła? Znów mnie powaliłaś! Świetne zdjęcia. Koniecznie chciałam zrobić świąteczne sesje, najlepiej ze dwie moim futerkowym maluchom. :) Biel, styl rustykalny i kadry z codzienności najbardziej mi się spodobały... Bo sama nie potrafię totalnie robić takich rzeczy. Ciągle wydaje mi się, że nie mam na to czasu, ale to wymówka. Chyba nie jestem dobra w tworzeniu kompozycji. :) Zamiast próbować w kółko oglądam na przykład Twoje prace! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dziękuję za taki komentarz,teraz będę się szczerzyc do ekranu :)
      Do świąt jeszcze całkiem sporo czasu,wiec trzymam kciuki,aby Twoi futerkowi modele wykazali się cierpliwością i chętnie pozowali do zdjęć :) Co do komponowania domowych kadrów,to powiem Ci zupełnie szczerze,że jeszcze 1-1,5 roku temu też zupełnie nie wiedziałam jak się za to zabrać i miałam wrażenie,że nic z tego nie wychodzi.Nie raz patrzyłam przez dłużą chwilę na jakieś fajne zdjęcie flatlay na instagramie i probowałam wydedukować co sprawia,że jest takie piękne.Często analizowałam jak są rozmieszczone elementy na zdjęciu,jak pada światło,jakie kolory wykorzystano,o jakiej porze dnia zrobiono zdjęcie itp. i przyznam,że to ćwiczenie dużo mi pomogło w zrozumieniu tego jak najlepiej mogę wykorzystać warunki i rzeczy,którymi dysponuję w własnym domu.Jak to mówią ,,praktyka czyni mistrza'' i odkąd częściej fotografuję w domu sprawia mi to coraz większą radość i odnoszę wrażenie,że efekty też są całkiem ok :) Chociaz z drugiej strony,teraz w ogóle nie ciągnie mnie na sesje plenerowe,ale mówię sobie,że zimą mogę przecież poszaleć w domu a wiosną i tak będę biegać po okolicy w poszukiwaniu kwitnących drzewek.

      Usuń